W restauracjach i kawiarniach na całym świecie można zauważyć, że goście często korzystają z telefonów podczas posiłków. W celu poprawy jakości czasu spędzanego w towarzystwie, wiele restauracji postanowiło wprowadzić inicjatywę, która zachęca do odłożenia urządzeń na czas pobytu w lokalu. Jako nagrodę za to, że zostawią swój telefon w klatce lub pudełku, klienci otrzymują zniżkę na rachunek.
Takie rozwiązanie pojawiło się już w Polsce. Na przykład w Gdyni restauracja Casa Cubeddu Ristorante da Domenico wprowadziła pudełka, do których goście mogli włożyć swoje telefony. Restauracja oferowała wtedy 10-procentową zniżkę na zamówienie dla klientów, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie. Celem było zachęcenie do wspólnego spędzania czasu i rozmów podczas jedzenia.
Takie rozwiązanie zyskało na popularności również w innych miastach Polski. Lokale w Lublinie zorganizowały akcję „Inspiruje nas rozmowa”. Inicjatywa zachęcała do odłożenia smartfonów na czas posiłku i wspólnego cieszenia się jedzeniem i rozmową. W ramach akcji restauracje oferowały zniżki na rachunki oraz ładowarki dla urządzeń.
Wdrożenie takiego rozwiązania w restauracji może przyczynić się do stworzenia atmosfery sprzyjającej rozmowom i nawiązywaniu relacji międzyludzkich. Wspólne jedzenie posiłków wpływa pozytywnie na nasz dobrostan psychiczny, a korzystanie z telefonów podczas posiłku może zakłócać tę atmosferę. Dlatego coraz więcej lokali decyduje się na wprowadzenie klatek lub pudełek na telefony i zachęca swoich klientów do odłożenia urządzeń na czas pobytu w lokalu.