Zapytania
0

0

Koszyk

Kategorie Produktów

Kontakt

Opłata konsumencka – dyrektywa SUP.
Od 01 stycznia 2024 roku weszły w życie przepisy ustawy wprowadzające w Polsce obowiązek pobierania opłaty konsumenckiej od kubków i pojemników jednorazowych zawierających tworzywa sztuczne.  > Dowiedz się więcej <

Opakowania dla cateringu - jakie pojemniki wybrać zakładając firmę?

Przymierzając się do uruchomienia lokalu gastronomicznego lub biznesu związanego z cateringiem stajemy przed wieloma dylematami. Jeden z nich polega na tym, by wybrać odpowiednie opakowania dla cateringu – nie tylko pod względem wymiarów, ale i surowca, z jakiego są wykonane. Czym zatem kierować się, wybierając pojemniki na żywność?

Opakowania dla cateringu – jakie rodzaje?

Warto mieć świadomość tego, że wyróżniamy różnego rodzaju opakowania cateringowe. Możemy je podzielić przykładowo ze względu na ich przeznaczenie – wybrane opakowania nadają się do różnego typu jedzenia. Wyróżniamy przykładowo pojemniki na zupy oraz pojemniki na dania składające się z kilku składników (tzw. menuboxy). Zupełnie inaczej wyglądają opakowania do sushi oraz te, które przeznaczone są na żywność typu fast food. Z powyższych względów dobrym pomysłem jest zaopatrzenie się w różne rodzaje opakowań, zależnie od dań, jakie zamierzamy oferować klientom.

Osobną kwestię stanowi materiał, z jakiego wykonane są opakowania. Choć jeszcze do niedawna do najpopularniejszych surowców w tej branży należał plastik czy polistyren, to dyrektywa plastikowa wprowadziła w tym zakresie zmiany. Obecnie coraz częściej można spotkać jednorazowe pojemniki cateringowe wykonane z papieru, pulpy lub trzciny cukrowej, co przekłada się między innymi na łatwiejsze poddawanie opakowań recyklingowi.

Na co zwracać uwagę wybierając opakowania dla cateringu?

Wybierając opakowania, z jakich zamierzamy korzystać, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Pierwszym i najważniejszym jest jakość materiałów. Nie tylko powinny być one odpowiednio trwałe, ale także spełniać odpowiednie wymogi dotyczące kontaktu z żywnością. Bardzo ważne jest upewnienie się, czy wybrane przez nas opakowania cateringowe zachowują temperaturę jedzenia – to, poza kwestią transportową, ich najważniejsza funkcja z perspektywy klienta. O ile w przypadku niektórych dań, na przykład fast foodów, jedzenie konsumowane jest od razu po zakupie, dania obiadowe zamówione na wynos nierzadko spożywane są dopiero po dłuższym czasie. Z perspektywy klienta im dłużej otrzymane opakowanie jest w stanie utrzymać żywność w odpowiedniej temperaturze, tym lepiej.

Nie należy zapominać także o kwestii wizualnej – atrakcyjność opakowania sprawia, że przyciąga ono wzrok, dzięki czemu może zostać wykorzystane jako nośnik reklamowy naszego przedsiębiorstwa. Opakowanie może wyróżniać się oryginalnymi barwami lub nietypowym kształtem, czy oprawą graficzną. W tym przypadku nie ma uniwersalnej reguły, która sprawi, że opakowanie będzie zwracało na siebie uwagę, ponieważ jest to kwestia indywidualna, zależna od gustu poszczególnych osób. Dobrym przykładem opakowania, które przyciąga wzrok, są czarne opakowania papierowe do sushi, z okienkiem, które pozwala podejrzeć potrawę.

Czy warto inwestować w biodegradowalne opakowania?

Biodegradowalne, ekologiczne opakowania, które stają się coraz popularniejsze, stanowią doskonałą inwestycję dla firmy. Korzystając z tego typu rozwiązań, można budować pozytywny wizerunek naszej działalności – wyraźnie zaznaczając, jak ważne dla nas jest dbanie o planetę. W dzisiejszych czasach coraz więcej konsumentów podejmuje świadome wybory, przede wszystkim w oparciu o własne wartości, tak więc zabieg ten może przyciągnąć nowych klientów, będących zwolennikami troski o środowisko naturalne

Dodatkową zaletą biodegradowalnych opakowań jest fakt, że można je o wiele łatwiej poddawać recyklingowi. Ponadto stawiając przykładowo na opakowania wykonane z tektury, zyskujemy przestrzeń magazynową. Zajmują one bowiem niewiele miejsca i są bardzo lekkie, a niejednokrotnie mogą też konkurować z innymi materiałami pod względem cenowym. To zaś oznacza, że za tę samą kwotę można zakupić więcej opakowań, a to przynosi znaczne oszczędności zarówno w dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstwach.

Opakowania dla cateringu – gdzie kupić?

Kiedy już wybierzemy opakowania cateringowe, które spełniają pokładane w nich oczekiwania, pozostaje jedna, zasadnicza kwestia – gdzie je kupić? Wbrew pozorom, znalezienie sklepu z opakowaniami dla cateringu nie stanowi w dzisiejszych czasach problemu. Wystarczy odwiedzić hurtownię online, by przekonać się, że wybrane przez nas pudełka i opakowania są na wyciągnięcie ręki. Co więcej, hurtownie nierzadko oferują szeroki asortyment, także pod względem pojemności danego opakowania lub jego wyglądu, dzięki czemu możliwe jest dostosowanie opakowań do naszych preferencji. Zakupy w hurtowniach wiążą się także z o wiele niższymi cenami, niż w przypadku standardowych sklepów, co stanowi dodatkową zaletę tego rozwiązania.

Udostępnij
Przypnij
Wrzuć
Sprawdź więcej
Opakowania wielokrotnego użytku. Czy na pewno zwalniają z opłaty SUP? W ostatnim czasie wielu producentów opakowań jednorazowych chcąc umożliwić swoim klientom uniknięcie obowiązku wprowadzenia opłat konsumenckich, przeprowadza dodatkowe badania swoich opakowań plastikowych i próbuje zmienić ich funkcję z jednorazowych na wielokrotnego użytku. Zwykle podstawą deklaracji na wielokrotność użycia jest tylko i wyłącznie badanie potwierdzające możliwość wykonania 125 cykli mycia opakowania w zmywarce.   W świetle obecnie obowiązujących przepisów, opisanych poniżej, takie badanie może okazać się nie wystarczające i narażać lokale gastronomiczne na kary administracyjne z powodu nie zastosowania się do przepisów SUP i wynikającego z nich obowiązku pobrania opłaty od klientów końcowych. Do obowiązków każdego przedsiębiorcy należy dostosowanie swojej działalności do obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, dlatego w przypadku w uznania przez organ kontrolny, że przedstawione badania są niewystarczające aby  być zwolnionym z obowiązku pobierania opłaty SUP, nie będzie możliwości przeniesienia kary administracyjnej na dostawcę opakowań.
Otworzyliśmy nowy showroom! Zapraszamy do świeżo wyremontowanego showroomu! W nowo zaaranżowanej przestrzeni można wygodnie złożyć zamówienie i poczekać na jego odbiór. W międzyczasie można również zapoznać się z licznymi nowościami w naszym asortymencie, zarówno oglądając nowości na półkach jak i pełen asortyment online.
Opłata konsumencka – dyrektywa SUP Od 24 maja 2023 roku obowiązują  w Polsce znowelizowane przepisy ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami z tworzyw sztucznych oraz o opłacie produktowej i rozszerzonej odpowiedzialności podmiotów wprowadzających do obrotu m. in. opakowań jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Nowelizacja wynika z implementacji unijnej dyrektywy z 5 czerwca 2019 r., znanej jako dyrektywa SUP.
Popularne produkty
Przejdź do sklepu
Najnowsze posty
Opakowania wielokrotnego użytku. Czy na pewno zwalniają z opłaty SUP?
Otworzyliśmy nowy showroom!
Opłata konsumencka – dyrektywa SUP
Copyright 2024 - All Rights Reserved