Zapytania
0

0

Koszyk

Kategorie Produktów

Kontakt

Opłata konsumencka – dyrektywa SUP.
Od 01 stycznia 2024 roku weszły w życie przepisy ustawy wprowadzające w Polsce obowiązek pobierania opłaty konsumenckiej od kubków i pojemników jednorazowych zawierających tworzywa sztuczne.  > Dowiedz się więcej <

Opakowania na wynos – jakie trendy na rynku?

Rynek, a także panujące na nim trendy, stale ulegają dynamicznym zmianom. Nie omijają one również branży opakowań. Warto się dowiedzieć, czym zaskoczyły obecnie opakowania na wynos i na czym postanowili się skupić ich producenci. Można też sprawdzić, przed jakimi wyzwaniami przyszło im stanąć w ostatnim czasie oraz na co muszą zwrócić szczególną uwagę.

Opakowania na wynos – najważniejsza funkcjonalność?

Utrzymuje się, że opakowania na wynos mają przede wszystkim zapewniać bezpieczeństwo przewożonej żywności, nie pozwalając jej się rozsypać czy rozlać. W ostatnich czasach rzeczywiście ta kwestia okazała się bardzo istotna. Producenci zaczęli się prześcigać w praktycznych rozwiązaniach, ułatwiających przewożenie rozmaitych potraw oraz upraszczając sam proces pakowania i zabezpieczania posiłków. Równolegle z trendem funkcjonalności istnieje jednak trend atrakcyjności wizualnej. Wszyscy chcą się teraz posługiwać ładnymi, ciekawie wykonanymi opakowaniami. Niektóre z nich są personalizowane, inne natomiast mają ciekawe wzory, przyciągające uwagę klientów. A wszystko po to, by wyrobić w nich pozytywne skojarzenia z marką.

Eko trendy w opakowaniach nadal na topie?

Firmy wciąż prześcigają się w takich rozwiązaniach, jak opakowania biodegradowalne czy te wykonane z materiałów przyjaznych środowisku. I mimo że wciąż ekologia okazuje się istotną przesłanką w branży opakowań, dostrzeżono też słabsze strony wychodzenia naprzeciwko potrzebom planety. Szukanie alternatywnych materiałów, jakie mogłyby posłużyć pod funkcjonalne opakowania na wynos, okazuje się czasochłonne, a wdrażanie odpowiednich technologii jest kosztowne. Nie wszystkie rozwiązania okazują się też właściwe w obecnych realiach. Jednocześnie trzeba zauważyć, że klienci podchodzą do ekologicznych opakowań z większą ostrożnością, od kiedy niektóre firmy zaczęły stosować greenwashing, by drobnymi oszustwami bądź przemilczeniem prawdy zjednać sobie serca odbiorców.

Identyfikacja wizualna w opakowaniach na wynos – co jest modne?

Od wielu lat nieprzemijającą popularnością cieszy się minimalizm, obecny także w sektorze opakowań. Im prostsze rozwiązania, tym lepiej, a firmy skrzętnie to wykorzystują. Budując identyfikację wizualną, warto postawić w wykorzystywanych opakowaniach na minimum środków, na przykład na odręczne pismo czy rysunek lub wzory, który będą na takie stylizowane. To od razu wzbudza skojarzenia z kreatywnością, rozbudzając ciekawość klienta. Często inspiracji szuka się w naturze, a roślinne czy zwierzęce motywy jednocześnie ocieplają wizerunek firmy. Oczywiście, zawsze warto znaleźć motyw charakterystyczny dla firmy, by można go z nią łatwo skojarzyć. Nieskomplikowane znaki i łatwo nasuwający się przekaz reklamowy sprawią, że klient z uznaniem spojrzy na firmę, a potem może z chęcią wrócić do jej usług, jeśli tylko wywoła w nim pozytywne skojarzenia.

Czy plastikowe opakowania na wynos znikają z rynku?

Ekologiczne podejście do wielu branż sprawiło, że sporo firm zdecydowało się na odejście od takich materiałów, jak plastik. To właśnie on trafił na listę surowców, których wypada unikać. Mimo wszystko, branża opakowań, w tym również tych wykorzystywanych do dań serwowanych na wynos, potrzebuje plastiku. Jest to tak specyficzny materiał, że nie sposób go zastąpić czymkolwiek innym. Odpowiednio zabezpiecza żywność, a jednocześnie okazuje się wytrzymały. Opakowania z plastiku można też wykorzystywać wielokrotnie, już po umyciu. Dzięki temu wcale nie okazuje się on aż tak nieekologiczny. Trudno wyobrazić sobie, by opakowania plastikowe miały zupełnie zniknąć z rynku, choć powoli stara się od nich odchodzić i zastępować je materiałami alternatywnymi. Za pewien czas, gdy zostaną wdrożone odpowiednie techniki, a następnie zaczną sprawnie funkcjonować, możliwe, że produkcja plastiku do opakowań zostanie znacznie ograniczona, jednak raczej branża nie zrezygnuje z niego do końca.

Kryzys w łańcuchach dostaw – jak wpływa na branżę opakowań?

Z końcem 2021 roku doszło do wyraźnego zatoru w łańcuchach dostaw w obrębie całego globu. Dostawy od producentów zaczęły zajmować więcej czasu, a co za tym idzie, pojawiły się poważne opóźnienia. Nie ominęło to także branży opakowań, korzystających chociażby z dostaw tektury. Tu również pojawiają się znaczące opóźnienia w dostawach do sprzedawców, co sprawia, że konieczne staje się składanie większych zamówień z odpowiednim wyprzedzeniem. Warto zatem na bieżąco śledzić sytuację rynkową w branży opakowań, aby dostosować działalność swojej firmy do obecnych realiów.

Udostępnij
Przypnij
Wrzuć
Sprawdź więcej
Opakowania wielokrotnego użytku. Czy na pewno zwalniają z opłaty SUP? W ostatnim czasie wielu producentów opakowań jednorazowych chcąc umożliwić swoim klientom uniknięcie obowiązku wprowadzenia opłat konsumenckich, przeprowadza dodatkowe badania swoich opakowań plastikowych i próbuje zmienić ich funkcję z jednorazowych na wielokrotnego użytku. Zwykle podstawą deklaracji na wielokrotność użycia jest tylko i wyłącznie badanie potwierdzające możliwość wykonania 125 cykli mycia opakowania w zmywarce.   W świetle obecnie obowiązujących przepisów, opisanych poniżej, takie badanie może okazać się nie wystarczające i narażać lokale gastronomiczne na kary administracyjne z powodu nie zastosowania się do przepisów SUP i wynikającego z nich obowiązku pobrania opłaty od klientów końcowych. Do obowiązków każdego przedsiębiorcy należy dostosowanie swojej działalności do obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, dlatego w przypadku w uznania przez organ kontrolny, że przedstawione badania są niewystarczające aby  być zwolnionym z obowiązku pobierania opłaty SUP, nie będzie możliwości przeniesienia kary administracyjnej na dostawcę opakowań.
Otworzyliśmy nowy showroom! Zapraszamy do świeżo wyremontowanego showroomu! W nowo zaaranżowanej przestrzeni można wygodnie złożyć zamówienie i poczekać na jego odbiór. W międzyczasie można również zapoznać się z licznymi nowościami w naszym asortymencie, zarówno oglądając nowości na półkach jak i pełen asortyment online.
Opłata konsumencka – dyrektywa SUP Od 24 maja 2023 roku obowiązują  w Polsce znowelizowane przepisy ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami z tworzyw sztucznych oraz o opłacie produktowej i rozszerzonej odpowiedzialności podmiotów wprowadzających do obrotu m. in. opakowań jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Nowelizacja wynika z implementacji unijnej dyrektywy z 5 czerwca 2019 r., znanej jako dyrektywa SUP.
Popularne produkty
Przejdź do sklepu
Najnowsze posty
Opakowania wielokrotnego użytku. Czy na pewno zwalniają z opłaty SUP?
Otworzyliśmy nowy showroom!
Opłata konsumencka – dyrektywa SUP
Copyright 2024 - All Rights Reserved